alleen op pad.... - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van marije kalsbeek - WaarBenJij.nu alleen op pad.... - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van marije kalsbeek - WaarBenJij.nu

alleen op pad....

Door: Marije Kalsbeek

Blijf op de hoogte en volg marije

30 September 2014 | Maleisië, Langkawi Islands

Lieve iedereen!!!

Weer even even update!! inmiddels in Langkawi (Maleisie) aangekomen.

Zal eerst weer even terug in de tijd..... Er is alweer veel gebeurd!!! Gelukkig dit keer alleen maar positief!!
Zal vanaf mijn verjaardag beschrijven wat we allemaal hebben gedaan!

12 september was de grote dag!!! kleine meid die alweer 28 (whaaaaaah) is geworden!! Hele leuke verjaardag gehad in Dalat (Vietnam) In de ochtend hebben we heel avontuurlijk een abseiltrip gedaan! Doodeng, dus ontdekt (op mijn 28ste) dat dat dus helemaal niets voor mij is!!! Was leuk hoor, maar ben gewoon niet zo avontuurlijk :) naja zelfontplooiing zal ik het maar noemen :)
Nadat we trip hadden gehad stond er een heerlijke taart op ons te wachten!!! nog meer zelfkennis opgedaan.... Taart zal ik lekker blijven vinden de rest van mijn leven!!!
Bij taart hoort natuurlijk visite! dus daar zaten we dan, erika, wim en Margereta (Fries stel die samen met ons Halong Bay hebben overleefd.... ja ja een ongeluk schept een band). En er kwamen steeds meer mensen op 'visite'. een stel uit frankrijk en 2 duitsers.... Super gezellig!!!

Na Dalat zijn erika en ik weer naar Saigon gereisd en daar het paspoort op kunnen halen en konden we (eindelijk) Vietnam verlaten!
Vietnam was erg leuk, maar onze omstandigheden waren niet optimaal, vandaar dat we behoefte hadden aan een nieuw avontuur in..... Maleisie!!!!

Op het vliegtuig vanauit saigon naar Kuala Lumpur, met vervolgens vliegtuig naar Kota Bahru (hoezo backpacken... gewoon met het vliegtuig :)) vervolgens met de boot (dit keer zonk ie niet) naar het paradijs genaamd Perenthian!!! OOOOOH wat waren wij toe aan zand, zee en zon, en dat alles hebben we daar kunnen vinden!! Wat een geweldige tijd! wel moesten we leven van zeer weinig geld want we waren een beetje vergeten dat er geen pinautomaat op het eiland was!! woepsie.... maar was ook weer een avontuur! en ook dat hebben we overleefd ;)

Na een aantal dagen rust, lezen, zwemmen, snorkelen, prachtig helder water, nog mooier uitzicht en nog veel leukere mensen!!! op naar Kuala Lumpur!! daar geshopt, naar de Batu caves geweest en lekker gegeten (waren aardig uitgehongerd na Perenthian) Maar helaas , een van de nadelen van reizen is, is dat je afscheid moet nemen van de meest geweldige mensen.... De laatste dag met Erika was aangebroken... Hebben we goed gemaakt met een goede avond stappen in KL!!! Met een lichtelijke kater moest ik afscheid nemen van eer! waar mee ik minder leuke momenten heb meegemaakt, maar gelukkig ook heel veel leuke dingen en avonturen heb meegemaakt!

en daar ging ik..... verder alleen.... In het begin lastig omdat het zo ontzettend leuk was... maar gelukkig toen ik op Penang aankwam snel nieuwe mensen heb leren kennen!!! Het is echt zo leuk om alleen op pad te gaan! Je ontmoet zoeel leuke en interessante mensen met leuke (reis)verhalen! ontzettend leuk!!!
na 1 dag op Penang heb ik de ferry genomen naar Langkawi!!! OOk een heel fijn eiland!! zit in een gezellig hostel, waar ik nog meer leuke mensen heb leren kennen!!
Zaterdag vlieg ik naar KL en zondag zal mijn avontuur op Bali verder gaan!! Heel veel zin in!

Zoals jullie lezen gaat het ontzettend goed met me!Vind alles heel spannend maar ontzettend leuk! en ja.... het is echt net zo gemakkelijk als dat ze zeggen... dat je zo makkelijke leuke nieuwe mensen leert kennen!!!

Ik hou jullie op de hoogte!!

Heel veel liefs vanuit Maleisie!!

En een dikke kus aan iedereen!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

marije

Actief sinds 22 Aug. 2014
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 5787

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 30 November -0001

bestemming onbekend...

Landen bezocht: