sydney, melbourne, adelaide and back to melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van marije kalsbeek - WaarBenJij.nu sydney, melbourne, adelaide and back to melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van marije kalsbeek - WaarBenJij.nu

sydney, melbourne, adelaide and back to melbourne

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg marije

10 April 2015 | Australië, Melbourne

Lieve iedereen,

Tot mijn schrik is het alweer erg lang geleden dat ik een nieuw reisverslag heb geschreven. Intussen ben ik alweer in Melbourne! Wat een geweldige stad is dit! Allemaal leuke hippe mensen, eettentjes en winkeltjes!
Maar zal weer even bij het begin beginnen.

Vanaf 14 februari met mijn papsie en mamsie gereisd! Ook weer een geweldige ervaring. Eerst een aantal dagen in Sydney en vervolgens een roadtrip gedaan in een veeeeel te grote camper.
Een grote camper betekent opnieuw inschatten hoeveel ruimte dat ding op de weg inneemt, dus na een aantal spannende momentjes (waarbij we 2 keer iets geraakt hebben, eerst en bus en toen een auto) hebben we het gehaald!
Eerst de blue mountains en richting Brisbane! veel verschillende tussen gelegen stadjes bezocht, waar we uiteindelijk in Byron Bay zijn beland. Wat een geweldige plek! Weer gesurft, wat echt fantastisch is! Daarna in 2 dagen terug gereden naar Sydney.
In Sydney aangekomen zijn we zaterdag naar Future festival geweest, waar we met dank aan Watse backstage mochten! wat een geweldige ervaring! Tussen de artiesten, helaas herkende ik niemand! hahah maar Martin Garrix ontmoet en zien draaien! was echt geweldig! Daarna nog zelf even feesten met meiden die ik had leren kennen. En ja Peta en Chris waren er ook bijj! En ze vonden het ook erg leuk! hahah

Helaas na 2.5 weken van gezelligheid en plezier moest ik helaas weer afscheid nemen van mijn lieve ouders!
vervolgens Nog afscheid genomen van mensen die ik in sydney heb leren kennen en de laatste avond een fantastische afsluiter gehad in Sidebar. Alle mooie dansmoves uit de kast gehaald! Prachtig.

Volgende dag het volgende avontuur... MELBOURNE!!
Na 2/3 maanden weer samen met Eer! Super gezellig.
Na 2,5 weken melbourne, waar ik (opnieuw) naar Future festival ben geweest, bijna elke dag aan de wijn heb gezeten en ontzettende leuke en gezellige tijd gehad met veel te veel leuke mensen, was het tijd om aan onze roadtrip te beginnen.

We hadden via facebook een jongen leren kennen met een auto die ook richting adelaide wilde en the great ocean road wilde doen. Dus daar konden we mooi samen mee reizen! Prima vent, maar na een aantal dagen begonnen we ons toch wel een beetje aan het irriteren, aangezien hij echt te dom was om te poepen!!! Hij had echt niets te vertellen... maar gelukkig hebben eer en ik daar geen last van, dus gelukkig hebben wij het erg gezellig gehad! haha

Maar de Great ocean Road gedaan! Wat is dit mooooooooi! langs de kust, door de bergen echt super mooi!!! weer was niet fantastisch, maar echt super genoten! koala's gezien, kangaroes, super leuk!
na een week roadtrippen in Adelaide beland. Wat een saaie stad! echt geen drol te beleven, maar gelukkig konden wij Brock logeren. een jongen die we via Patrick hebben leren kennen! echt super chill en erg gezellig. veel films en series bekeken, echt precies wat we nodig hadden. Na 5 dagen bij hem zijn we met de nachtbus weer naar Melbourne gereden! Good to be back! ook weer super gezellig! zoooo fijn iedereen weer te zien en in een stad te zijn waar leuke dingen te doen zijn!

Vervolgens weer een roadtrip gedaan over the great ocean road maar deze keer met Ashley en Cyntia, die ik in Sydney had leren kennen! OOk weer super gezellig en zelfs de 2de keer GOR was weer fantastisch! Hou daarvan! Super veel lol gehad! 2 keer naar Phillip Islands gereden om de Pinguin Parade te zien, en een chocolade fabriek te bezoeken! jummie!
en laatste avond met Asley naar de Lion King de musical geweest! super mooi! hadden we geluk mee, want de shows waren uitverkocht. Maar gelukkig had Ashley kaarten kunnen regelen, dus moest ik binnen 10 minuten bij het theater zijn. na rennen, vliegen en draven was ik nog net op tijd!

Laatste dagen op zoek naar farmwork, soooooo depressing. maar.......... We hebben wat!!! we hebben as zondag een ontmoeting met een boer en dan horen we of we worden aangenomen. Mocht dat het geval zijn beginnen we woensdag! Dus fingers crossed, maar he, wie wil ons nou niet aannemen? dus heb er alle vertrouwen in! Dus beetje geld verdienen, onze tweede visum krijgen, koeien melken, kalven voeden, op squads rijden! Dus..... komt mijn Frieze bloed toch nog van pas! Zin in!!!

eeeeen.... nog een aantal weetjedatjes....

weetjedat...
we tijdens de roadtrip onze koudste nacht in de tent ooit hebben gehad?? wel de mooiste sterrenhemel ooit hebben gezien? maar uiteindelijk uit frustratie en koukleumen in de auto zijn gaan zitten met de verwarming aan? omdat we gewoon helemaal onderkoeld waren?

weetjedat.....
zelfs na 3 dagen in de auto rijden (jaja ze rijden hier aan de verkeerde kant van de weg) wat goed ging, heb niet eens rechts gereden, toch een klein foutje gemaakt....
wistjedat, toen ik de auto moest verplaatsen, aan de linkerkant van de auto ging zitten, en me serieus af vroeg waar het stuur was? Dat ik heel stiekem uit de auto ging en snel aan de rechter kant ben gaan zitten? en hoopte dat niemand mij zag?

Wistjedat...
ik elke dag ruzie had met de richtingsaanwijzers, die zitten hier aan de rechterkant ipv de linkerkant en dus elke keer dat ik ipv de richtingsaanwijzers de ruitenwisser aanzette?

wistjedat....
de Lion king echt fantastisch was?

wistjedat....
moppen vertalen van Nederlands naar het engels echt hilarisch is? en we dit heel vaak gedaan hebben en elke keer weer helemaal in een deuk lagen?

wistjedat...
werk zoeken echt verschrikkelijk is? we bijna elke keer wat hadden, maar op het laatste moment te horen kreeg dat het niet doorging of we zelf besloten iets niet te doen, en daarom extra blij zijn dat we waarschijnlijk nu iets heeeel leuks hebben.

wistjedat...
ik foto's zal maken, van de boerderij en dat ik tussen de koeien zit, aangezien anders niemand mij zal geloven, dat ik dat daadwerkelijk aan het doen ben?

wistjedat...
ik heeeeel veel geweldige mensen hier heb leren kennen? en ontzettende veel lol heb met iedereen?

nou dat was het weer geloof ik!!

Ik hou jullie op de hoogte!!


veel liefs, mij

  • 10 April 2015 - 07:21

    Mandy:

    Nog van plan ooit terug te komen? ;-) wat een fijne verhalen! Geniet er lekker van!

  • 12 April 2015 - 19:31

    Anke Musters:

    Weer bijzondere verhalen en wist je datjes.....hoop dat je baan krijgt en je er nog een paar maanden aan kunt plakken. Geniet ze. Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

marije

Actief sinds 22 Aug. 2014
Verslag gelezen: 1331
Totaal aantal bezoekers 5783

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 30 November -0001

bestemming onbekend...

Landen bezocht: