Down under - Reisverslag uit Sydney, Australië van marije kalsbeek - WaarBenJij.nu Down under - Reisverslag uit Sydney, Australië van marije kalsbeek - WaarBenJij.nu

Down under

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg marije

18 Februari 2015 | Australië, Sydney

Lieve iedereen,

Weer even een update van mijn reis tot nu toe! Alweer op mijn 6de bestemming: Australia!!
Het is weer even terug in de tijd, dus weet waarschijnlijk niet alles meer! Haha

23 december aangekomen in sydney! Eerste week in coogee verbleven! Een strand vlakbij bondi. Zat in een waar party hostel waar elke dag flink werd gezopen en zoals jullie weten ben ik niet vies van een feestje, maar elke avond dronken, ben ik toch echt te oud voor! Maar in ieder geval kerst gevierd met mensen uit het hostel! 2de kerstdag erika weer gezien!!! Zo fijn om een bekend gezicht te zien! Ook weer met margeretha en wim (de friese medebootsurvivers) afgesproken! Blijft toch raar om bekenden aan de andere kant van de wereld te zien! Maar oh zo gezellig!
En natuurlijk nye gevierd in sydney! Waar natuurlijk het bekende vuurwerk bij hoort!! Heel mooi, maar wel erg lang wachten (10 uur, anders had je geen plek) voor 12 min vuurwerk! Maar goed kan ik dat ook weer van mijn bucketlist afstrepen!

Vervolgens met eer en patrick op een korte roadtrip! Echt super leuk, mooi en gezellig!! Door de blue mountains! Super mooi en indrukwekkend :)

Na aantal dagen ging ik weer terug naar sydney en ging ik op zoek naar werk! Helaas... Weinig succes :( was toch moeilijker dan ik dacht... Dus ja, what to do! Mijn ouders kwamen oas 13 februari en Aangezien australie echt te duur is vond ik het zonde om mijn geld alleen maar te besteden aan eten en hostels, om de tijd te 'doden'. Toen kwam ik met een meisje aan de praat in het hostel waar ik verbleef. Zijn vertelde me over govinda valley in otford. Een yoga retreat waar je kon werken tegen kost en inwoning! Dus de perfecte tussenoplossing!
Gelukkig kon ik daar terecht! Eerst nog een aantal geweldige dagen in sydney met marinke (vriendinnetje van de pabo) daarna op naar otford!
Wat bleek, zat ik tussen de hari krishnas!! Maar gelukkig waren er ook 'normale' mensen dus uiteindelijk hier ook weer een geweldige gezellige tijd gehad!!
Eerste avond gelijk al hari krisna zingen, en kwam er al snel achter dat ik daar echt veel te nuchter voor ben. Dus maak jullie geen zorgen... Ben niet bekeerd ;)

In de tussentijd nog australia day gevierd met marinke! Soort bevrijdingsdag. Helaas was het weer erg nederlands (koud en regen! Whaaah hoe doen jullie dat??? Ben ik niet meer voor gemaakt ;))
Dus we moesten onze plannen wijzigen. Al onze vrienden in sydney gevraagd wat zij deden en eindigden we uiteindelijk op een partyboat! Super gezellig! Daarna nog de bar in dus was een zeer geslaagde dag!!

Vervolgens laatste 2 weken weer in de bossen wn weer helemaal tot mezelf gekomen! Hahaha maar moest af en toe wel naar sydney, even tussen de mensen!

Momenteel op het station te wachten om naar sydney te gaan! Vanavond sushi eten!! En hopelijk weer even op stap :)

Hier nog een aantal weetjedatjes:

Wistjedat...
Het heel fijn is om vriendinnetjes vanuit nederland te zien? Elke dag nieuwe mensen leren kennen is geweldig, maar af en toe met een bekende te zijn, toch wel het fijnste is?

Wistjedat...
Sydney echt een hele grote stad is?

Wistjedat...
Ik te oud ben om elke dag te drinken maar dit ook verl te duur vind? En dat ik geen idee heb hoe de begin 20ers dit kunnen betalen?

Wistjedat...
Je australie het beste kunt ontdekken met eigen vervoer? Zo kom je op de mooiste plekken en lege stranden! En hoop miss toch wel een auto aan te schaffen?

Wistjedat...
Sydney echt te duur is? Dat je bijna 50 dollar per dag kwijt bent aan alleen al slapen en eten?

Wistjedat...
ik yoga helemaal ontdekt heb?! Dat ik elke ochtend begin met een aantal yoga oefeningen, dat dit ontzettend fijn is en een perfecte start van de dag is?

Wistjwdat...
Ik toch wel een echte stadsmens ben!

Wistjedat...
Ik (ook hier) prachtige stapavonden heb gehad? Ja jongens ben nog niet te oud om af en toe op stap te gaan ;)

Wistjedat...
Ik mijn eerste kangaroes heb gezien?

Wistjedat...
Ik bijna elka dag volleyball heb gespeeld en dit erg leuk vindt?

Wistjedat...
Ik ontzettend veel zin heb om mijn papsie en mamsie te zien? En we er met de camper op uit gaan?

Wistjedat...
Ik 28 februari naar een super vet festival ga? Dat daar, martin garrix, avicii, the prodigy, en nog veel meer bekende namen komen? Dat ik met dank aan mijn neef gratis naar binnen kan? Ook nog eens VIP ben? en dit op 8 maart in melbourne haarfijn over ga doen? Ohja en dat ik ook nog eens de bekende djs ga ontmoeten??

Wistjedat...
Ik nog steeds niet naar huis wil? En dit gelukkig ook nog niet hoeft? ;)

Ok trein komt eraan!! Zijn jullie weer even op de hoogte!!!

Dikke kus vanuit australie!!!

Marije

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

marije

Actief sinds 22 Aug. 2014
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 5775

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 30 November -0001

bestemming onbekend...

Landen bezocht: