Sri Lanka met Matthijs - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van marije kalsbeek - WaarBenJij.nu Sri Lanka met Matthijs - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van marije kalsbeek - WaarBenJij.nu

Sri Lanka met Matthijs

Blijf op de hoogte en volg marije

23 December 2014 | Sri Lanka, Sri Lanka

Lieve iedereen!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik samen met mijn broertje matthijs op Sr Lanka zat, maar hier volgt nog een kort verslag van die geweldige tijd! (Van wat ik me nog kan herinneren ☺️)

Nadat ik uit sulawesi via kuala lumpur naar Sri Lanka vloog begon opnieuw een geweldige tijd!
Samen met matthijs gingen we vanuit colombo met de taxi naar de kust (naam badplaats even vergeten ;))
Daar zaten we in eem hotel aan het strand! Voor matthijs perfect zodat hij elke ochtend om 6 uur kon checken of de golven wel ok waren! Ook ik heb daar het surfen opgepakt! Geweldig!!! Surfen is echt te leuk!

Na een aantal dagen zijn we meer naar het zuiden gegaan om daar nieuwe surfspots te ontdekken!!
Maar onder het mom, nu we er toch zijn, moesten we natuurlijk ook nog een aantal "culturele" dingen doen.
Zoals een safaritrip, waar we zoveel verschillende dieren hebben gezien zoals: olifanten, buffalo's, herten, vossen, vlinders en bijzondere vogels en nog veel meer!! Geweldig!!
Daarna richting ella (dorpje in de bergen) om vervolgens de volgende dag heel vroeg op te staan om naar kandy te vertrekken. Daar een middag trip gedaan met de tuktuk, naar een herbplantage, botanical garden, een traditioneke dansvoorstelling en een tempel waar de tand van boeddha zou liggen.

Maar na 2 dagen in hhet binnenland, missten we de golven en het strand! Dus mwt de trein weer terug! Wat absolutt geen straf was want het uitzicht vanuit de trein was adembenemend! Door de bergen, jungle, langs bossen en zee! Prachtig!!

Laatste dagen nog meer gesurfd en strand gehangen!
Maar ook helaas, aan deze prwchtige tijd komt ook weer een einde! En daar zit ik dan, dit verslag vanuit sydney te schrijven!
Oftewel... ik heb zoooooon zwaar leven!!!!

Ter afsluiting nog een aantal weetjedatjes!

Weetjedat...
Dit verslag vol met spelfouten zit? En ik dmijn iphone hier de schuld van geef?

Wistjedat...
Overal waar ik zat of dit nou een stowl of een strandbed was, honden altijd onder mij gingen liggen? En ik daar als dierenliefhebber eigenlijk helemaal niet op zat te wachten?

Wistjefat...
Surfen echt heel verslavend is? En dat ik nu begrujo waarom matthijs daarom naar scheveningen is verhuisd?

Wistjefat...
Stappen op sri lanka geen aanrader is? Mensen hier heel raar dansen en de muzieknuit het jaar 0 komt? Wij oms best hebben gedaan om er leuke avonden van te maken maar dat dat bijna onmogelijk was?

Wistjedat...
Het verkeer ook echt te raar gaat hier? Elkaar inhalen terwijl dat eigenlijk net niet kan? Maar dat het uiteindelijk toch goed gaat?
Vooral de bussen als gekken voorbijkomen? Nog nooit gehoord hebven van langzaam rikden binnen de bebouwde kom? Maar dat ik geen ongeluk heb gezien? Wat ik nog steeds niet snap?

Wistjedat...
Ik de beste treinrit van mijn leven heb gehad?ze treinen veel te vol zitten en je dus 4 uur lang moet staan? Maar dit voor mij geen straf was, want ik kon bij de deuren van de trein gaan zitten met de voetjes buitenboord en dat dit gewoon mag? Maar toch wel blij ben dat ik beide benen nog heb :)

Wistjedat...
Mijn laatste surfsessie ontzettend goed ging? Een golf kom pakken en er zelfs een tojdje op kon staan, zonder dat ik na 1 seconde al af viel?

Wistjedat...
Eigenlijk geen. Idee heb wat ik nou heb opgeschreven? And again i blame it on the iphone!!!

Wistjedat..
Ik waarschijnlijk de helft ben vergeten!
Ooohja... Het eten echt te lekker was??

Wistjedat...
Er heel binnenkort een webblog komt over australie?

Dikke kus mij

  • 29 Januari 2015 - 15:11

    Roelie:

    Jeetje dit klinkt wel heel fantastisch allemaal :-)
    En wij maar hard werken ;-(
    Geniet nog maar even want voordat je het weet is het voorbij.
    Groetjes Roelie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

marije

Actief sinds 22 Aug. 2014
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 5770

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 30 November -0001

bestemming onbekend...

Landen bezocht: