Na regen komt zonneschijn... - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van marije kalsbeek - WaarBenJij.nu Na regen komt zonneschijn... - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van marije kalsbeek - WaarBenJij.nu

Na regen komt zonneschijn...

Door: marije

Blijf op de hoogte en volg marije

06 September 2014 | Vietnam, Mui Ne

Zoals de meeste van jullie weten, hebben we na een onvergetelijke tijd in Sapa een onvergetelijk avontuur in Halong Bay beleefd...

Nadat we terug kwamen uit Sapa (hikingtocht door de bergen, met prachtige landschappen, rijdvelden, bossen en nog meer prachtig uitzicht!!) gingen we direct door naar Halong Bay. Halong bay staat bekend om zijn limestones, waar je met boten langs vaart. Op en naast deze boten zijn verschillende activiteiten gepland, wij hadden gekozen voor een 3-daagse trip, waarbij je 1 nacht op de boot slaapt en 1 nacht op Cat Ba Island. Dus wij hadden daar ontzettend veel zin in!!! helaas dit tripje werd ietwat anders dan we ons hadden voorgesteld....
Nadat we in de haven van HAlong Bay aankwamen, was maar de vraag of de boten zouden gaan varen aangezien het weer slecht en regenachtig was...Er werd ter plekke gekeken of het veilig was voor ons om uit de haven te vertrekken. Na een half uurtje wachten kregen we te horen dat we alsnog aan boord konden (ondanks het ontstuimige weer)
Wij gingen rond half 1 (vietnamese tijd) op de boot. We legden al onze spullen in de slaapcabine.

Rond 13.20 gingen we lunchen op de boot. De boot ging al aardig scheef. Nadat het eten opgediend was en wat gegeten hadden, ging de boot schever en schever. Vervolgens kwam onze reisleider met reddingsvesten aan. Er werd ons verzocht deze aan te trekken. Nadat we deze aanhadden werden we naar buiten geleid. Nog steeds niet wetende wat er aan de hand was. Terwijl de boot schever en schever ging moest ik snel over de reling klimmen. Pas toen besefde ik wat er gebeurde. Ik zag dat er steeds meer mensen in het water sprongen en in het water terecht kwamen. Vervolgens sprong ik er ook in. In het water ging ik op zoek naar mijn vriendinnen en een ander (Nederlands) meisje die we daar hadden ontmoet. Haar vriend bleef op de boot om een vrouw van de boot te redden...
In het water werden we uit het water gehaald door een boot... hier konden we gelukkig opklimmen....toen kwam ook het besef dat we alles kwijt waren... al onze spullen waren samen met het schip naar beneden gezonken...
Na heel veel boten verder kwamen we dan toch uiteindelijk aan land... Daar werden we naar een hotel gebracht...

Dit was gelukkig allemaal goed geregeld. Ook hier kwam weer het besef dat het allemaal heel anders had kunnen lopen en dat we blij mochten zijn dat we nog leefden. Later werd ons verteld dat de boot in 2 minuten was gezonken, dus als onze reisleider (die goed gehandeld had) 1 minuut later was geweest met de reddingsvesten, het heel anders had kunnen lopen....

Na een nacht van weinig slaap, kregen we te horen dat de duikers (die hebben de hele nacht gezocht naar onze spullen) een aantal spullen hadden gevonden....

Gelukkig zag ik al vrij snel dat mijn backpack er tussen lag, gelukkig kort daarna werd mijn rugzak ook gevonden, dit betekende dat ik in ieder geval mijn paspoort en bankpassen terug had...

Zeer heftig dus allemaal! Gelukkig ben ik er weer helemaal bovenop gekomen!!!
Na een aantal dagen in Hanoi, zijn erika en ik naar Mui ne gegaan (eerst wel 36 uur in de trein naar Saigon, en vervolgens 6 uur in de bus naar Mui Ne) Maar we zijn er!!!!! Dan hebben we vanaf nu ook eindelijk het vakantiegevoel gevonden waar we op zaten te wachten en naar op zoek waren!!!!

na regen komt zonneschijn..... :)

Hele dikke zoen!!!!!

• 06 September 2014 - 22:11

Janneke En Renee:

Lieve Marije,

IK heb het verhaal natuurlijk al van Peta gehoord en wat in de krant gelezen, vervolgens vandaag een bericht op facebook, maar iedere keer denkt ik: "Wat heftig allemaal". Dat gun je niemand en dan ook nog eens zo kort na vertrek. Ik vind het echt geweldig dat jullie in zo korte tijd en met zoveel gedoe ook nog naderhand de draad weer positief op hebben gepakt! Nu dus maar weer genieten. Dikke tuut van Janneke en Renée (Simon zit op vlieland--> de bofkont)

• 07 September 2014 - 01:14

Anke Musters:

Hoi Marije

Wat een heftig verhaal. Dat had inderdaad veel anders af kunnen lopen. Gelukkig kun je het navertellen en je reis voortzetten. Hoop dat er alleen nog maar mooi dingen op je pad komen.
    Heel veel plezier

Groetjes uit het zonnig Texas
    Anke Musters

• 08 September 2014 - 18:38

Anneke Kalsbeek_pietersma:

O, o, o, Marije, wat een heftige gebeurtenis. Via Esther lazen we erover. Gelukkig kun je het navertellen. We vinden het fijn je te volgen op reis en sluiten ons bij de woorden van Janneke aan. Veel plezier verder op de andere locaties.
    Liefs, Anneke en Freek ook natuurlijk.

• 10 September 2014 - 16:34

Jeanette:

Hoi Marije!!
    Zo! eindelijk kijk ik eens even hoe het met jou gaat en dan lees ik dit! Wat een verhaal zeg! Ben zo blij dat het goed is afgelopen en daarnaast is het ook fijn dat je spulletjes er nog zijn. Nu maar lekker genieten en leuke avonturen beleven! Liefs, Jeanette

• 12 September 2014 - 07:49

Opa En Oma:

Lieve Marije,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! We wensen je een mooie dag toe.
    Past goed op jezelf en wees voorzichtig....(oma).

Liefs opa en oma

• 12 September 2014 - 08:01

Kalsbeekjes:

Hieperdepieperdepiep!!
    En nog vele jaren!!
    En maar een gezellige dag (ondertussen is het bij jullie al middag...)
    Jullie gaan weer spannende dingen doen vandaag... veel plezier!
    Dikke verjaardagskus, dikke verjaardagszoen, dikke verjaardagsknuffel en en dikke verjaardagstuut van ons!

• 15 September 2014 - 09:51

Annelies:

Heftig om te horen wat je allemaal hebt mee gemaakt. Ik vind het knap van je dat je zo postitief bent. Met zo'n spirit kun je de wereld aan! Heel veel plezier!!!